آشنایی کلی با برنامه و ابزارک‌ها 
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل
نويسندگان
لینکستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزشگاه هوشمند (آهو) و آدرس ahoosystem.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





با درود خدمت همراهان و کاربران گرامی

خوشحالیم از اینکه با مجموعه‌ای از آموزش‌ها در خدمت شما ارجمندان هستیم. در نخستین آموزش به آشنایی کلی با سیستم جامع و قدرتمند آهو (آموزشگاه هوشمند) خواهیم پرداخت. نخست بر آیکن برنامه کلیک کرده و پس از وارد کردن نام‌کاربری و رمز عبور وارد محیط کاربری آن می‌شویم. همان‌گونه که پیداست آهو خود مشتمل بر شانزده زیرسیستم است که تقریباً تمام بخش‌های یک آموزشگاه یا دست‌کم مهم‌ترین آنها را دربرگرفته و مدیریت آموزشگاه را یک‌پارچه و منسجم می‌سازد. این زیرسیستم‌ها که در سه ردیف در پنجره‌ی اصلی نرم‌افزار قرار گرفته‌اند؛ عبارتند از:     
برنامه‌ی هفتگی، دفتر معلم، امتحانات، تحلیل وضعیت آموزشی، دبیرخانه و اطلاع‌رسانی، ارزیابی کارکنان، کارگاه و آزمایشگاه، کتاب‌خانه، انبارداری، حساب‌داری، جمع اموال، تجهیزات انفورماتیک، مراسم آغازین، داهو (دفتر انضباطی هوشمند)، تشویق و جایزه و سرانجام فوق‌برنامه و جلسات

 

در گوشه‌ی سمت چپ ردیف پایین نیز آیکن مربوط به بخش مدیر سیستم قرار گرفته که در مجموعه آموزش‌های بعدی با شیوه‌ی کار با آن آشنا خواهیم شد. غیر از سه دکمه‌ی رایج کلوز، ماکسیمایز و مینیمایز که نیازی به توضیح ندارند؛ در نوار پایین برنامه نیز غیر از ساعت، تاریخ و نام کاربر که اطلاعات او به طور مستقیم از همین‌جا قابل ویرایش است؛ همچنین ردیفی از گجت یا ابزارک‌ها موجودند که به اختصار به معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

 1- راهنما: به کمک این ابزار، راهنمایی و آموزش‌های لازم درباره‌ی برنامه در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

2- موسیقی: به کمک این ابزار کاربر می‌تواند از پوشه‌ی موسیقی سیستم خود، موسیقی دلخواهی انتخاب کرده و ضمن کار به آن گوش کند.

 

3- روزشمار: تقویم یا روزشمار آهو دارای چهار پنجره‌ی روزهای هفته، مناسبت‌ها، اوقات شرعی و تاریخ روز جاری به سه صورت هجری شمسی، هجری قمری و میلادی است.

 

4- یادداشت‌های من: این ابزارک با سه سربرگ شماره‌ها، یادآوری‌ها و نوشته‌ها امکانات گوناگونی برای کاربر فراهم می‌سازد. در قسمت شماره‌ها کاربر می‌تواند شماره‌های گوناگون مربوط به خود از جمله شماره تلفن، شماره ملی، آدرس ایمیل، کد پستی و غیره را ثبت کند. همچنین در قسمت یادآوری‌ها وی خواهد توانست هر نوع یادآوری را یادداشت و زمان اعلام آن را به طور دقیق برای سیستم تعریف نماید. در قسمت نوشته‌ها نیز کاربر امکانی همچون یک دفتر یادداشت را برای ثبت خاطرات، تجارب و سایر موارد در اختیار خواهد داشت. پس از کلیک بر آیکن یادداشت‌های من، ابتدا صفحه‌ی سیاه‌رنگی نمایش داده می‌شود که حاوی پیامی با این مضمون است که ورود بدین قسمت کاملاً در اختیار کاربر بوده و به غیر از وی کسی به آن دسترسی نخواهد داشت. نام‌کاربری و رمز عبور اولیه برای ورود به این قسمت، شماره پرسنلی کاربر است که البته می‌تواند آن را تغییر دهد و نکته‌ی مهم این است که در صورت فراموش کردن این نام‌کاربری یا رمز عبور، امکان بازیابی آن وجود ندارد. لذا توجه کافی بدین مهم ضروری است.

 

 نکته‌ی مهم در مورد این ابزارک امکان چاپ برای هر سه سربرگ است. همچنین غیر از کاربر هیچ کس به اطلاعات ثبت شده در این قسمت دسترسی ندارد.

5- کتاب‌ها: در این ابزارک کتاب‌هایی با فرمت Pdf جهت مطالعه‌ی کاربر قرار داده شده که کاربر خود نیز قادر به افزودن یا حذف آنها می‌باشد.

6- ماشین‌حساب: این ابزارک نیازی به توضیح ندارد.


برچسب‌ها: سیستم جامع آموزشگاه هوشمندآهوآشنایی کلی
[ جمعه 28 مهر 1396 ] [ ] [ Ahoo Admin ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

این وبلاگ به منظور سهولت پیگیری موضوعات مرتبط با سیستم آموزشگاه هوشمند (آهو) از طریق اینترنت داخلی (اینترانت) ساخته شده است.
امکانات وب